Seminare – apie sąmoningą karjeros planavimą
2016-11-16

Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje (LAJM) surengtame seminare „Ugdymas karjerai: pagalba mokiniams, renkantis karjerą“ savo įžvalgomis ir patirtimi su karjeros specialistais, pedagogais dalijosi ir naudingų patarimų negailėjo žurnalo „Reitingai” vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.

G. Sarafino teigimu, tiktai 8-15 procentų Lietuvos abiturientų profesiją renkasi sąmoningai. Visi kiti stoja bet kur, kad tiktai į valstybės finansuojamą vietą.

Lektoriaus įsitikinimu, per paskutiniuosius kelerius metus mokykloje jaunuoliai turėtų prisiliesti prie mažiausiai penkiolikos skirtingų specialybių. Ypač naudingos praktikos įstaigose ir įmonėse, vadinamasis šešėliavimas, kurio metu gimnazistai turi galimybę pasėdėti darbdaviui už nugaros, stebėti įstaigos darbą, matyti, jausti ir klausti.  Taip pat nereikėtų kratytis profesinių mokyklų, kuriose mokslo kokybė yra aukšta.

„Nuo 2012 iki 2015 m. į Lietuvos profesines mokyklas buvo investuota pusė milijardo litų, o tai sudaro apie 180 milijonų eurų. Iš Europos Sąjungos lėšų nupirkta moderni įranga, kuri be mokinių liks dūlėti. Aplankęs Lietuvos aukštąsias, profesines mokyklas, įmones, likau apstulbęs, kaip moderniai ir šiuolaikiškai mokosi jaunuoliai”, – kalbėjo G. Sarafinas.

Jis teigė, kad šiuo metu egzistuoja 40 lietuviškų informacijos šaltinių, padėsiančių pasirinkti profesiją. Taip pat jaunuoliams, kol dar mokosi mokykloje, būtina patiems savarankiškai, vieniems arba su tėvais kasmet apsilankyti bent keliose aukštosiose ir profesinėse mokyklose ir įmonėse.

„Būtina prisiliesti prie profesijos, pajausti aplinkos, darbo atmosferą – tada stodamas tu jau fiziškai nebegalėsi suklysti. Apie šimtas organizacijų Lietuvoje siūlo savanorystės galimybę. Tai padeda geriau suvokti darbo prasmę, plečiasi pažinčių ratas. O jeigu profesija renkiesi naudodamas tik „Google”, tai yra tavo asmeninė problema, ne Lietuvos”, – įsitikinęs G. Sarafinas.

Pasak G.Sarafino, yra daug pervertintų ir nuvertintų, tačiau perspektyvių profesijų. Kol į vienas veržiamasi būriais, kitos uždaromos, pervadinamos kitais vardais.

Seminaras baigėsi ekskursija po Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą. Už šiltą ir malonų priėmimą, dovanotą metodinę medžiagą dalyviai dėkingi seminarą organizavusiai LAJM Karjeros ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjai Genutei Kalvaitienei.

Sigutė Stonkienė, profesijos patarėja

  • P
  • A
  • T
  • K
  • Pen
  • Š
  • S
Pirmadienio pamokų laikas
Pradžia Pabaiga
1 08:30 09:15
2 09:25 10:10
3 10:20 11:05
4 11:25 12:10
5 12:30 13:15
13:20 13:50
6 13:55 14:40
7 14:50 15:35
8 15:40 16:25
9 16:30 17:15
Kitų dienų pamokų laikas