Verslumo ir inovacijų stovykla „Challenge the ChalIenge“
2022-10-10

2022 m. spalio 7 d.  keturios komandos ( 17 mokinių) iš Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos dalyvavo verslumo ir inovacijų stovykloje „Challenge the ChalIenge“. Mokiniai turėjo išsirinkti vieną iš trijų iššūkių ir juos įveikti šios internetinės stovyklos metu.

Iššūkis. Antrinis daiktų panaudojimas

   Maždaug 50% dabartinio pasaulio šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų susidaro dėl gamtos išteklių gavybos ir perdirbimo, o žaliavų paklausa pagal „įprasto verslo“ scenarijų iki 2050 m. turėtų padvigubėti. Per pastaruosius keliasdešimt metų vartotojiškumas įgijo naują formą ir sukėlė tokių padarinių, kurie stipriai veikia aplinką – drastiškai senka mūsų planetos gamtiniai ištekliai, didėja aplinkos užterštumas, mikro plastiko dalelės skverbiasi į giliausius vandenynų ir jūrų dugnus. Pradedama vis aktyviau galvoti apie sistemas, padedančias jau sukurtus daiktus ar panaudotas atliekas paversti tarnaujančiais dar kartą.

Mokiniai ieškojo sprendimų kaip sumažinti aplinkos taršą analizuodami šią problemą, mąstė, kaip galime prisidėti prie rato uždarymo – žiedinės ekonomikos puoselėjimo. Nors dažno žmogaus sąmonėje po gamybos likusios atliekos būtų laikomos šiukšlėmis, tačiau pakartotinis panaudojimas šiems likučiams gali sukurti vertę ir grąžinti juos į vartojimo ratą, taip skatinant aplinkos darną ir tvarumą.

Mokiniai ieškojo būdų, kaip:

  • geriau suvokti mano turimo daikto / ar tam tikrų veiksmų poveikį aplinkai?
  • prisidėti prie švaresnės aplinkos puoselėjimo?
  • mažiau švaistyti maistą arba jį tvariau panaudoti?
  • geriau informuoti / sudominti / šviesti visuomenę apie tvarumo principų taikymo svarbą?

Iššūkis. Nuo individo iki bendruomenės

    Atsiskirti vieniems nuo kitų tampa vis paprasčiau – panirę į savo telefono ekranus galime ten praleisti valandų valandas. Pandemijos metu padidėjo nerimo, depresijos sutrikimų, daug pasaulio žmonių atsidūrė skurde, įmonės balansuoja ant bankroto ribos.

Mokiniai ieškojo sprendimo kaip:

  • puoselėti santykius ir pokalbius akis į akį?
  • įdarbinti technologijas žmonių suvienijimui, veikimui kartu gyvai?
  • per bendruomeniškumo idėjas sumažinti socialinę atskirtį?
  • prisidėti prie atviresnės visuomenės formavimo ir lanksčiau integruoti kitų kultūrų žmones?

Iššūkis. Fizinis aktyvumas ir sveikata

    Naujausi Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) tyrimai rodo, kad tiek Lietuvoje, tiek visame

likusiame pasaulyje vaikų fizinis aktyvumas nuolat mažėja. Fizinio aktyvumo nauda mums yra visapusiška. Ji gali užkirsti kelią daugeliui ligų, sustiprinti mūsų imunitetą ir netgi pagerinti akademinius pasiekimus.

Mokiniai ieškojo būdų, kaip:

  • technologijų pagalba padidinti vaikų fizinį aktyvumą?
  • formuoti ilgalaikius įpročius gyventi sveikiau ir aktyviau?
  • fizinę veiklą paversti smagiu įpročių?
  • sujungti bendrų sporto pomėgių turinčius jaunuolius bendrai veiklai?

Visos stovyklos metu komandos galėjo gauti  verslo mentorių konsultacijas. Tam jiems reikėjo įveikti  4 lygius, kol sukūrė savo verslo idėjos prototipą bei pristatymą.

   Džiaugiamės, kad geriausiai buvo įvertinta  II a kl. komandos idėja, gaminti atvirlaiškius iš nebereikalingo popieriaus. Komandoje dalyvavo: Emilija Reizgevičiūtė, Rusnė Katkevičiūtė, Brigita Abukaitytė, Liucija Marija Vedeckaitė.

Ekonomikos ir verslumo mokytoja Aurelija Šmitienė

  • P
  • A
  • T
  • K
  • Pen
  • Š
  • S
Pirmadienio pamokų laikas
Pradžia Pabaiga
1 08:30 09:15
2 09:25 10:10
3 10:20 11:05
4 11:25 12:10
5 12:30 13:15
13:20 13:50
6 13:55 14:40
7 14:50 15:35
8 15:40 16:25
9 16:30 17:15
Kitų dienų pamokų laikas