Pažink gimtuosius Šiaulius
2014-09-21

Saulėtą ir rudeniškai šiltą rugsėjo 21-osios dieną, sekmadienį, Šiaulių Juliaus Janonio gimanazijos Jaunųjų samariečių būrelio merginos ir tikybos mokytoja Danutė Kratukienė išsirengė į ekskursiją po savo gimtąjį miestą – Šiaulius.
Prie katedros mus pasitiko buvusi janonienė, gidė Margarita. Šios ekskursijos tikslas pažinti savo miestą, kaip jis atrodė prieš 500-600 metų, prisiminti jos gyventojus – žydų tautą, pažinti jų tradicjas, sužinoti, kur Šiauliuose galima pamatyti žydų statinių. Linksma ir energinga gidė pasitelkdama vaizdingus aprašymus ir įžvalgas mus vedžiojo ne viena gatve atkreipdama dėmesį į mūsų gražiausius senuosius namus. Sužinojome, kiek žydų gyveno Šiauliuose, kur buvo miesto turgus ir kurioje vietoje stovėjo Sinagoga, kur buvo teatras, o kur -aktorių pamėgta kavinukė. Apsilankėme Šiaulių trečiojoje vaistinėje (pirmosios dvi neišliko) – Valerijone. Vaistinės vedėja Alvyra papasakojo vaistinės istoriją, tradicijas ir pakvietė atsigerti šiltos žolelių arbatos, bei pasitepti rankas natūraliu kremu, pagamintu šioje vaistinėje.
Nuvykusios prie poliklinikos sužinojome, kur buvo žydų ligoninė. Taip pat gidė papasakojo apie maisto gaminimo tradicijas. Turėjome galimybę paragauti tikros žydų duonelės, kuri pasirodė esanti labai skani. Ekskursija tęsėsi prie Aušros muziejaus, kuriame buvo slepiami žydai genocido metu. Eidami tolyn ir linksmai besišnekučiuodami apie senajį Šiaulių miestą, atsidūrėme priešais Šiaulių viešbutį esančius fontanus. Čia gidė mums papasakojo, kad artėja žydų Naujieji metai, ir kad per juos žydai dažo obuolio skiltelę į medų, valgo ir linki saldžių metų. Mes neatsilikome nuo šiuos tradicijos ir skaniai suvalgėme obuolį su medumi, linkėdamos viena kitai saldžių metų.
Ekskursiją baigėme Chaimo Frenkelio viloje. Laikas tikrai neprailgo. Džiaugėmės praturtinę žinias apie savo gimtąjį miestą, dar labiau sustiprėjusiu mūsų kolektyvu ir puikia pradžia ateinančiai savaitei.