Lapkričio 8-oji – Europos sveikos mitybos diena
2022-11-07

Viktorina „Sveika mityba“

Lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos diena. Sveikatai palankesnės mitybos esmė – ne tik mažiau vartoti mėsos ir sočiųjų riebalų turinčių produktų, bet ir daugiau vartoti daržovių, vaisių ir riešutų.

Spalio mėnesį II gimnazijos klasių mokiniams vyko viktorina, kurioje jie prisiminė sveikos mitybos rekomendacijas, gavo patarimų kaip išgerti daugiau vandens, kas tinka valgyti pusryčiams ir kodėl vaikams jie tokie svarbūs. Viktorinos nugalėtojai buvo apdovanoti Šiaulių miesto visuomenės sveikatos biuro atminimo dovanėlėmis.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis mūsų sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo gyvensenos ir mitybos. Europos šalyse atliktų gyventojų mitybos tyrimų duomenys rodo blogėjančią gyventojų mitybos būklę, kuri lemia reikšmingą nutukimo, kraujotakos sistemos ligų, cukrinio diabeto, onkologinių ligų paplitimo didėjimą. Jei žmogaus mityba remsis sveikos mitybos principais ir pagrindinėmis taisyklėmis, jei bus laikomasi mitybos režimo, ji bus ne tik sveika, bet ir sveikatinanti ir padės ne tik išsaugoti sveikatą, bet ir ją stiprinti.

Sveikos mitybos rekomendacijos:

  • Valgykite įvairų maistą. Nė vienas maisto produktas neturi visų reikiamų maistinių medžiagų ir pakankamo jų kiekio, todėl didesnė tikimybė, kad gausite visko, ko reikia, ir pakankamais kiekiais, bus tada, jeigu valgysite įvairų maistą.
  • Dažniau rinkitės augalinės kilmės maistą.Augaliniuose produktuose yra vitaminų, mineralinių ir skaidulinių medžiagų, flavonoidų, fenolių, fitosterolių ir kitų sveikatai palankių medžiagų, kurių nėra arba yra mažai gyvūniniuose produktuose.
  • Valgykite daug daržovių ir vaisių.Valgant įvairias daržoves ir vaisius gaunama daug skaidulinių bei mineralinių medžiagų, vitaminų ir kitų medžiagų. Žmonės, kurių mityboje gausu daržovių ir vaisių, turi žymiai mažesnę nutukimo, širdies ligų, insulto, diabeto ir tam tikrų rūšių vėžio riziką.
  • Vartokite sveikesnius riebalus.Dažniau rinkitės nesočius augalinius aliejus (alyvuogių, sojos, saulėgrąžų ar kukurūzų aliejų), o ne gyvulinius riebalus (sviestą, kiaulinius taukus) ar aliejų (kokosų ir palmių), kuriuose yra daug sočiųjų riebalų. Ribokite produktų, turinčių trans riebalų vartojimą. Skaitykite maisto produktų etiketes ir venkite tokių produktų, kurių sudedamųjų dalių sąraše įrašyta „iš dalies hidrinti riebalai“.
  • Ribokite cukraus suvartojimą.Maisto produktai, kuriuose yra daug paprastųjų angliavandenių (cukraus, gliukozės, fruktozės, maltozės, kukurūzų sirupo ir kt.) paprastai turi labai mažai kitų vertingų maisto medžiagų, todėl jie gali būti tik energijos šaltiniu. Geriausia, kai cukrų kiekis neviršija 5 g/100 g produkto.
  • Apribokite nealkoholinių gėrimų, kuriuose yra daug cukraus (vaisių sulčių, sirupų, kvapiųjų pieno ir jogurto gėrimų)vartojimą. Vietoje saldintų, gaiviųjų gėrimų, rinkitės paprastą geriamąjį vandenį. Per parą išgerkite maždaug 6–8 stiklines vandens.
  • Sumažinkite druskos vartojimą.Bendras druskos kiekis maiste turi neviršyti 5 gramų per dieną. Druską patartina vartoti tik joduotą.

 

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

Rasa V.

 

  • P
  • A
  • T
  • K
  • Pen
  • Š
  • S
Penktadienio pamokų laikas
Pradžia Pabaiga
1 08:30 09:15
2 09:25 10:10
3 10:20 11:05
4 11:25 12:10
5 12:40 13:25
6 13:35 14:20
7 14:30 15:15
8 15:20 16:05
9 16:10 16:55
Kitų dienų pamokų laikas