Janoniečių, Lietuvos „Protų kovų“ čempionų, kelionė į Strasbūrą
2023-05-03

Europos Parlamento nario Juozo Oleko kvietimu, mūsų gimnazijos „protmūšiukai“ Kristina Kaupaitė (II d), Ąžuolas Zavaliauskas (II d), Mykolas Liandzbergas (II b), Matas Povilaitis ir Deivis Kungys (II c) balandžio mėnesį turėjo galimybę apsilankyti Europos Parlamente (EP) Strasbūre. Būtent ši puiki komanda, kartu su geografijos mokytoja Gitana Kazimieraitiene, tapo respublikinių protų kovų „Europos kalbų labirintas“ nugalėtoja!

Puikiai organizuota šešių dienų kelionė paliko neišdildomus įspūdžius!

Pirmoji kelionės stotelė – Niurnbergas – vokiečių dailininko Albrechto Diurerio gimtasis miestas, garsiųjų imbierinių meduolių ir Niurnbergo dešrelių mylėtojų rojus! Tai antras pagal dydį Bavarijos miestas, įsikūręs ant Pegnitzo upės kranto. Čia kiekviename žingsnyje susiduriama su 900 metų senumo istorija, nors miestas II Pasaulinio karo metu buvo sugriautas. Ekskursiją pradėjome nuo imperatoriškosios pilies (Kaiserburg), vėliau apžiūrėjome A.Diurerio namą ir dailininko kūrybą įamžinančią skulptūrą „Triušis“. Pagrindinio turgaus (Hauptmarkt) aikštėje gėrėjomės gotikine Dievo Motinos bažnyčia ir jos ypatingu laikrodžiu, bei legendomis apipintu Gražiuoju fontanu. Fontano grotelėse įtvirtintas garsusis auksaspalvis žiedas, kurį tris kartus suktelėję pagal laikrodžio rodyklę, galite tikėtis troškimų ir norų išsipildymo!

Pažintis su Prancūzijos Elzaso regiono sostine Strasbūru prasidėjo Europos Parlamente. Čia mūsų delegaciją pasitiko europarlamentaras J.Olekas. Jis papasakojo apie darbo EP subtilybes, parlamentarų indėlį į Europos Sąjungos plėtrą, Lietuvos vaidmenį Europos politikoje, noriai diskutavo ir atsakė į klausimus. Mūsų komanda pasakojo apie gyvenimą JJG, apie dalyvavimą protų kovose. Pristatėme savo gimnaziją, įteikėme lauktuves – saldainių fabriko „Rūta“ šokolado gaminius ir rašiklius su gimnazijos logotipu.

Vėliau apžiūrėjome į UNESCO sąrašą įtrauktą Strasbūro senamiestį – ir pėsčiomis ir plaukdami miesto kanalais. Prie paminklo Johanui Gutenbergui sužinojome, kad būtent Strasbūre 1440 m. buvo išrastas spaudos presas, nes J.Gutenbergas jį „nusižiūrėjo“ iš vyndarių prietaiso! Visus užbūrė gotikinė Strasbūro katedra, kurios bokštas kyla į 121 m aukštį – tai aukščiausia Prancūzijos bažnyčia ir šešta pagal aukštį pasaulyje! Prie Ilio upės kanalo stebėjome kaip šliuzas perkelia turistinį laivą, gėrėjomės kvartalo „Mažoji Prancūzija“ panorama. Visiems labai rūpėjo aplankyti Šv. Petro Jaunojo bažnyčią, kurios šoninėje sienoje radome freską „Tautų žygis prie kryžiaus“. Šioje XIV – XV a. freskoje išvydome įrašą „LITAVIA“, kuris užrašytas po paskutine pėsčiomis žingsniuojančia mergele – paskutine Europos pagoniška žeme!

Kitą dieną važiavome vaizdingu Vyno keliu – mūsų maršrutas driekėsi palei Vogėzų kalnus, kurių šlaituose auginamos vynuogės. Vogėzų kalnuose apžiūrėjome įsikūrusį Šv. Odilės vienuolyną, įkurtą 700 metais. Nustebino labai autentiškas vyndarių miestelis Rikvyras. Miestas išsaugojo net 600 metų senumo pastatus. Tai tiesiog muziejus po atviru dangumi. Atrodo, kad čia kelis šimtmečius sustojo pailsėti be paliovos tiksintis laikas. Rikvyrui, šiam nuostabiam Prancūzijos perlui, pavyko išvengti Antrojo pasaulinio karo griaunančios bangos. Frontas aplenkė, tačiau istorija liudija – ir šis Prancūzijos miestelis karui atidavė savo duoklę. Apie tai byloja ant kalno pastatytas paminklas, ant kurio parašyta, kad „105 Rikvyro sūnūs turėjo vilkėti priešo uniformą, 28 jų žuvo“.

Žaviausiu Elzaso regiono miestu tituluojamas Kolmaras – dar vienas Prancūzijos miestas aplankytas kelionės metu. Apžiūrėjome fachverkinius senamiesčio pastatus, puoštus medinėmis skulptūromis ir balkonėliais, „Galvų namą“ – vokiškojo renesanso šedevrą, labiausiai turistų lankomą rajoną – „Mažąją Veneciją“.

Labai gražus pasirodė ir paskutinę kelionės dieną aplankytas Vokietijos miestas – Viurcburgas. Žvelgdami į Maino upės panoramą nuo Marienburgo tvirtovės terasų, supratome koks gražus šis miestas. Viurcburgo rūmai laikomi vienintele ir nepakartojama baroko stiliaus pilimi: tai baroko stiliaus meistrų paminklas. Sakoma, kad tai vieni gražiausių kunigaikščių rūmų Europoje, ne veltui jie įrašyti į UNESCO paveldo sąrašą.

Pilni geros nuotaikos, su naujomis pažintimis grįžome į Šiaulius.

Dėkojame už praplėstas istorijos, geografijos, meno ir politologijos žinias. Prisiminimuose liko gausybė nepakartojamų įspūdžių, naktinės miestų panoramos, o fotografijose – smagiausios akimirkos iš kelionės!

Gitana Kazimieraitienė

Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos geografijos mokytoja, klubo „Žemės draugai“ vadovė