Gimnazistai klausėsi, kaip sąmoningai planuoti karjerą
2018-03-20
Kovo 20 dieną Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijoje surengtame seminare „Kaip sąmoningai planuoti karjerą“ savo įžvalgomis ir patirtimi su I-IV klasių gimnazistais dalijosi ir naudingų patarimų negailėjo žurnalo „Reitingai” vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.
Daug informacijos sukaupusio bei dešimtis aukštųjų mokyklų, kolegijų ir profesinio rengimo centrų aplankiusio lektoriaus įsitikinimu, per kelerius metus gimnazijoje jaunuoliai turėtų prisiliesti prie mažiausiai penkiolikos skirtingų specialybių. Ypač naudingos praktikos įstaigose ir įmonėse, vadinamasis šešėliavimas, kurio metu gimnazistai turi galimybę pasėdėti darbdaviui už nugaros, stebėti įstaigos darbą, matyti, jausti ir klausti. Teigė įsitikinęs, jog nereikėtų kratytis profesinių mokyklų, kuriose mokymo bazė ir mokslo kokybė yra aukšta.
„Nuo 2012 iki 2015 metų į Lietuvos profesines mokyklas buvo investuota didžiuliai pinigai. Iš Europos Sąjungos lėšų nupirkta moderni įranga, kuri be mokinių liks dūlėti. Aplankęs Lietuvos aukštąsias, profesines mokyklas, įmones, likau apstulbęs, kaip moderniai ir šiuolaikiškai mokosi jaunuoliai”, – kalbėjo G. Sarafinas.
Jis patarė jaunuoliams kiekvieną savaitę po vieną valandą skirti sąmoningam profesijos pasirinkimui. Rodyti iniciatyvą, domėtis, skaityti, lankytis švietimo įstaigose, įmonėse, kalbėtis su darbdaviais. I – III gimnazijos klasėse būtina savarankiškai, iš anksto suderinus, kasmet apsilankyti bent keliose aukštosiose ir profesinėse mokyklose, kolegijose.
„Būtina prisiliesti prie profesijos, pajausti aplinkos, darbo atmosferą – tada stodamas tu jau fiziškai nebegalėsi suklysti. Apie šimtas organizacijų Lietuvoje siūlo savanorystės galimybę. Tai padeda geriau suvokti darbo prasmę, plečiasi pažinčių ratas, jaunas žmogus greičiau subręsta. Lektorius įsitikinęs: jeigu profesija renkiesi naudodamas tik „Google” – tai tavo asmeninė problema, ne Lietuvos, todėl vėliau ir nereikėtų jos kaltinti.