Gimnazijos moksleiviai Švedijoje sprendė pasaulines problemas
2005-04-08

2005 metų kovo 9 – 11dienomis Švedijoje, Kalmar mieste, buvo pristatomas internacionalinis Jungtinių Tautų modelis, šiame mieste tokie suvažiavimai vyksta nuo 1992 metų. Jaunimas iki 22 metų šįkart iš Italijos, Latvijos, Lietuvos ir Švedijos drauge sprendė pasauliui aktualius klausimus. Juliaus Janonio gimnazijos mokytojų komisija atrinko du trečios klasės gimnazistus, laisvai šnekančius angliškai ir besidominčius istorija, atstovauti mūsų gimnaziją Švedijoje. Jais tapo Ignas Augustis ir aš, Agnė Milukaitė. Pradėjome susirašinėti su organizatore Charlotte. Ji mums paskyrė šalį – Kolumbiją, kurią turėjome atstovauti, rinkome medžiagą, domėjomės Pietų Amerikos istorija. Kovo 7 dieną iš Klaipėdos su keltu plaukėme i Karlshamn miestą. Vykome kartu su panevėžiečiais gimnazistais ir trejomis studentėmis iš Vilniaus. Jau kelte prasidėjo diskusijos apie šalis, jų politiką ir įvairius kitus klausimus. Atplaukę i uostą, įsėdome į mums paskirtą autobusą, kuriuo atkeliavome į Kalmar miestą. Kovo 8 dienos vakare vaikščiojom po miestą, susipažinome su šeimomis, kuriose teko gyventi. Kovo 9 dienos ryte prasidėjo Jungtinių Tautų asamblėja (susitikimas). Kiekvienos šalies atstovas pasakė vieną minutę trukusią kalbą, pristatančią paskirtos šalies politiką, požiūrį į vieną ar kitą pasauliui ir tai šaliai aktualų klausimą. Po pietų pasiskirstėm į komitetus ir pradėjome dirbti lyg JTO nariai. Dalyvių apranga buvo formali – kostiumas vaikinams, kostiumėlis merginoms. Taip pat buvo galima rengtis atstovaujamos šalies nacionaliniais drabužiais. Mes buvome žmogaus teisių komitete. Ten pradėjome rašyti nutarimą, (dar kitaip vadinamą rezoliucija), apie žmonių pardavinėjimą ir gabenimą į kitas šalis. Kitą dieną tęsėme darbą, o po pietų priiminėjome savo komiteto rezoliucijas. Nors diskusijų metu galima kalbėti tik formalia anglų kalba, bet buvo ir šmaikščių metaforų – viena rezoliucija buvo palyginta su siurrealisto Salvadoro Dali paveikslu. Po darbų vyko vakarėlis. Švedų muzikantai grojo škotų liaudies muziką, visi šokome švedų nacionalinius šokius. Buvo smagu ir neįprasta su italu šokti švediškus šokius, muzikantams grojant škotų liaudies muziką. Paskutinę dieną vyko generalinė asamblėja bei jos uždarymas. Šnekėjo mokyklos direktorius, organizatoriai. Buvo įteikti apdovanojimai. Geriausio atstovo apdovanojimą gavo švedas, atstovavęs Rusiją. Vaikinas buvo taip įsijautęs į šalies atstovo vaidmenį, net šnekėjo angliškai su rusišku akcentu! Laimėtas prizas – kelionė i Norvegiją, kitą Jungtinių Tautų asamblėją. Namo grįžome pilni įspūdžių ir noro pasidalinti savo patirtimi. Tikiuosi, kad ir Šiauliuose ateityje įvyks kas nors panašaus, nes tai yra puiki pagalba moksleiviams suprasti santykius tarp valstybių, išmokti debatuoti, pagrįsti savo nuomonę bei pažvelgti į problemas supančias ne tik mus, bet ir pasaulį.